Hej!
Om ingen har något att invända kan jag tänka mig att ta hand om ledarskapet för en sådan grupp. Jag har pratat med Peter Wenander som är ordförande i klubben om det och fått go ahead. Sedan är det givetvis upp till gruppen att bedöma om detta känns intressant.
Min bakgrund är att jag sedan 2006 kört sju rundor med olika sorters subgrupper. Det har gett mig en erfarenhet om vad som fungerar bra och vad som fungerar mindre bra om man skall kunna hålla ihop en grupp och få en fin resa runt sjön. Om detta kan man skriva mycket mer men nu handlar det i första hand att få reda på hur stort intresset är. Jag uppskattar att vi behöver vara 15-20 personer för att klara ett sådant mål.
Vad förutsättningarna blir nästa år vet vi inte i nu-läget. Som framgår på annan plats har klubben ansökt om platser. Klart är att om det blir en SUB 9 grupp så blir det konventionell starttid. Dvs ingen förmiddagstid.
En SUB 9-satsning innebär att man är med i en grupp som från början bestämt sig för att köra på en viss tid och ihop. Det är ett lagarbete från början till slut. Vi är med på klubbträningarna som vanligt men kommer också ha sub-träningar och träffar utöver dessa där det är nödvändigt att alla i gruppen deltar. Det är viktigt för att lära känna varandra och för att kunna cykla säkert hela vägen. SUB 9 med starttid på morgonen innebär att man kommer att köra om andra cyklister i stort sett hela tiden. Något som kräver disciplin och koncentration utöver att man dessutom skall orka. Vi kommer att starta i samma fålla som andra klubbmedlemmar men det blir enbart de som varit med i satsningen från början som kommer att vara med i rotationen. Däremot går det givetvis bra att hänga med efter och det kommer också att bli en rejäl svans.
Är ni intresserade eller har synpunkter går ni in och skriver i tråden på momangen och börjar sedan träna mer än ni brukar